Tankspridd #2

Just nu har jag en deprimerande stund. Jag blir irriterad på andra när jag borde bli irriterad på mig själv för att jag inte står upp för mig själv. Jag låter andra trycka ner mig, VARFÖR?! Varför gör jag det? För att jag bryr mig mer om vad alla andra tycker och tänker om mig än vad jag själv tycker och tänker om mig. Det är så konstigt.
Det är mer vanligt än vad man kanske kan tro. Men varför är det så? Varför kan inte alla bara tycka om sig själva och skita i vad andra tycker om en?
Och de som säger saker som är så jävla onödigt..?! Varför säger ni såna saker som kan såra andra? Vart vill ni komma med det? Ni kan bara hålla käften istället. För ni vet, att små "löjliga" kommentarer kan gör andra mer sårade än vad ni tror. Ni vet ju inte vad den personen har gått igen eller går igen. Så bara lägg ner!

En bra låt just nu:
https://www.youtube.com/watch?v=5anLPw0Efmo

Kommentera här: