Tankspridd

Jag läste precis Zara Larssons blogg och det fick mig att fundera. För hon skriver att hon är jättestressad och att hon aldrig riktigt är ledig osv. Det fick mig att fundera på mig och mitt liv, bl.a. skolan osv. 

Jag känner ju redan att jag inte orkar med skolan och att jag helst bara vill försvinna..! Jag kom och tänkte på gymnasiet också.. Jag blev helt plötsligt orolig om jag kommer att klara av gymnasiet och den linjen jag har valt...(natur). Det är tydligen mycket läxor. 
Mamma och pappa säger att jag kommer klarar av det om jag bara är disciplinerad, MEN JAG VET JU INTE OM JAG OEKAR VARA DET!..? 
Jag vet inte...jag menar det är ändå TRE ÅR till. Det är vänligt mycket när man redan är trött på allt. 

Sedan tycker jag det är lite jobbigt hemma. Eller inte jobbigt men jag vet inte vad jag känner. Jag vill bara vara ifred hela tiden, orkar inte med alla andra. 


1 Nathalie Wikman:

skriven

Hej Emilia!
Råkade komma in på din blogg nyss. Så fin den är!
Och vet du vad? Du KLARAR naturlinjen! Jag gick också den och jag var inte ett dugg diciplinerad just då. När du väl läser den så kommer det komma naturligt! Ha så skojigt med studierna och hoppas att du tycker det är lika spännande med biologi som jag gjorde :D kanske de andra naturämnena också?
Hör av dig till mig om du behöver hjälp eller undrar något! Lycka till med allt <3 Heja dig!! stor kram från Nathalie

Svar: Hej Nathalie!
Vad rolig att du hörde av dig :) Jaha du gick också naturlinjen, vilken skola?
Jag får väl också hoppas att disciplinen kommer naturligt för nu känns det lite jobbigt.
Tack, jag får ha det i bak huvudet om det är något jag undrar över :)
heartforlife.blogg.se

Kommentera här: