Västkusten

Det är ju Valborg nu på torsdag och jag ska upp till mormor och morfar då! :D De bor på västkusten i en liten men världens mysigaste stad, Varberg. 
Jag känner verkligheten att jag behöver komma bort här ifrån och bara tänka på annat. 
Jag saknar dem jättemycket. Vi är väldigt tajta och jag har inte träffat dem sedan jul. Jag ska åka upp själv (ingen annan får följa med, haha) så det kommer bara bli vi tre. 
Åh! Sitter och längtar hela tiden..! Jag tar ledigt på torsdagen så jag åker redan onsdag eftermiddag så att jag får så mycket tid med dem som möjligt. Åker hem på söndag. 

Här är varbergs fästning och kallbadhuset. 

Här är varbergs kurort. Det var här man botade tuberkulos förr i tiden. Så det är ett gammalt sjukhus kan man säga. 

Här är en mycket mysig strandpromenad man kan gå. Om man går hela "rundan" tar det ungefär 2 timmar. 

Här är Apelviken där vi alltid brukar bara bada.

Varberg är även en surfstad. ;) 

1 emiza:

skriven

fina bilder

Kommentera här: