Tivoli, Köpenhamn

Igår åkte jag, Matilda och tre andra från min gamla klass, Iris, Oskar och Philip till tivoli i Köpenhamn. 

Fast det blev lite kaos i början.. 

Vi skulle åka till Köpenhamn med ett tåg som Matilda redan satt på eftersom hon åkte från Ängelholm. Men 
Iris och Philip var sena så jag och Oskar sprang till perrongen innan dom och hoppade på tåget. De andra hann inte så de skulle ta nästa tåg som gick. Medans jag och Oskar var på ett tåg som visades vara FEL tåg, vi åkte mot Hässleholm! Så det blev lite panik då.. Men sen löste det sig, vi fick åka tillbaka til Lund igen och vidare till Köpenhamn. 

Matilda, Philip och Iris hade redan gått in. Men när vi väl återförenades började vi åka några lugna bergochdalbanor. (Måste kanske tillägga att jag är ganska väldigt rädd för bergochdalbanor..) Men! Jag vande mig och pushade mig själv (för mitt mål med dagen var att över vinna mina rädslor) och åkte den läskigaste banan (The Demond)! :D Vilket sen också blev den roligaste banan, haha. Den hade två (!!) lopar. 

Åkte verkligen mycket! Nästan allt. Det är inte allt i närheten lika stort som Liseberg eller Gröna Lund.  Men det var en bra att börja med. 






Kommentera här: